Min svarta svan

Känslor som förträngs har en stark vilja att komma fram när man minst anar det eller behöver det. Alla känslor som man trycker undan, blir det inte till slut så att glaset svämmar över? Många har olika sätt att få ut sina aggressioner, man kanske gråter ut det, skriker eller pressar sin kropp till max. Ibland när jag tränar så blockerar jag allting runtomkring mig så att jag blir tom. Det enda jag har kontroll över är min kropp. Jag väljer vad jag ska göra och hur jag ska göra det. Så gör jag. 

Den svart svan, den sidan av dig som gör det du aldrig ens skulle ha drömt om. Jag vill inte att den sidan ska vara en del av mig, en del som definierar mig. Att vara våghalsig och utmana sig själv, men samtidigt vara lugn och organiserad. Lagom. Så skulle jag vilja vara. Jag vill inte vara två delar av en hel utan istället en blandning som blir en helhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0