Lördagstankar...

Idag är det lördag, jag ligger i en säng på golvet hos matilda och tänker på förfärliga personer vilket kanske inte är de bästa tankarna som finns... men men... jag kom i alla fall att tänka på en bok (madame Bovary) som jag läser och på den förfärliga huvudkarakären som ironiskt nog heter Emma (haha). Emma har i alla fall bekymmer jämt och hon skyller jämt på sin kära make eller sin lilla flicka som heter Berthe. Side track - hur i hela helvete kan man döpa sitt barn till Berthe??? Ja ja, boken är gammal och utspelar sig i Frankrike. MEN ÄNDÅ liksom!

Back to the point - Emma är en förfärlig person, hon har ett bra liv men ändå måste hon ut och hora runt sig. Hon klagar på allt och alla och framtäller sig själv som värsta hjälte för att hon står ut med allt som pågår runtomking henne. Jag tycker hon är fett fånig och att hon borde inse hur bra hon har det istället för att strosa runt och få vredesutbrott och vara melankolisk hela tiden! Boken är egentligen ganska tråkig, men hennes uselhet gör att man vill fortsätta läsa den i förhoppning om att hon tillslut får var hon förstjärnar!

Skönt att få lätta sitt så kallade hjärta lite, nu ska jag tvinga ner Matilda så jag kanske kan få lite mat i magen!
C U later NEEEEEERDS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0